Inför 2020 har vi två stycken bilar i teamet

Mazda MX-5 2,0 Cup -2016 och Mazda RX-7 Turbo -86

Mazda MX-5 2,0 Cup -2016

Byggd av Long Road Racing i USA

Motor

(PE-VPS) US-Spec 1,998 cc DOHC 16V Kompression: 13.0:1 Effekt 155 hk/6000 rpm Vridmoment 200 Nm/4600 rpm (mappad av GZON Tuning till 172 hk/217 nm).

Modifierad med Mazdaspeed extractorgrenrör, 2.5” rostfritt sportavgassystem, Versatuner software (mappningsbart).

Aluminiumkylare, Setrab Oljekylare, Blå siliconslangskit för hela motorn. Lithium Jon lättviktsbatteri,

Hjul

Race coilovers fullt justerbara, fullt justerbara krängningshämmare, Fjäderbenstag (Long Road Racing).

Bromsar

Brembo 4-kolvsok fram med Pagid bromsbelägg, Brembo slitsade bromsskivor, Standard bromsok bak med Pagid bromsbelägg, Goodridge stålomspunna bromsslangar.

Inredning

FIA, SCCA, IMSA godkänd fullbur, Mazdaspeed moccaratt med Snap-off nav, OMP-racestolar, Centermonterad digital instrumentcluster, AIM data system, Lifeline bränslesläckarsytem,

Vikt

990 kg (5,75 kg/hk)

Mazda RX-7 Turbo -86

Tagen direkt från fabrik för att byggas om till tävlingsbil av Mazda Europa.


Den har dock genomgått ett antal ombyggnationer genom åren. Bilen kördes i långlopp i Belgien i belcar serien där den vid ett par tillfällen vann 24h lopp på SPA.

  • Kaross breddad ca 10cm per sida, kolfibertak, dörrar, skärmar huv av plast, Plastrutor runt om.
  • Framvagn ombyggd med Porsche spindlar och ledlager. Original bakvagn med ledlager samt Kaaz diff.
  • Ap racing bromsar runt om med 365mm skivor fram.
  • AST 3 vägs stötdämpare, fullt justerbara.
  • Konig 10.5x18" fälgar med hankook Z221 295/30-18" däck Sellholms MPG växellåda med Mazdaspeed svänghjul och Quartermaster 2 skivig koppling.
  • Mazda 20B motor från eunos cosmo, förstärkt och portad. Monterad 12cm längre ner och 21cm längre bak än original motor.
  • Mazda factory race torrsumpssystem
  • Garrett GT45R turbo
  • Maxxecu styrsystem
  • Effekt 745Hk och 730Nm